יום שלישי, 26 באפריל 2011

פרק א'- מהי קרינה בכלל ומהי קרינה סלולרית.

מהי קרינה?
בסוף המאה ה 19 גילה וילהלם רנטגן את קרינת האיקס. זמן קצר לאחר מכן גילה אנרי בקלר את הרדיואקטיבית. באותם ימים לא ידעו המדענים איזו תועלת אפשר להפיק מקרינה ומהם והסיכונים.
קרינה היא אחת הצורות של התפשטות (העברת) אנרגיה. בדרך כלל היא מתוארת כזרם של חלקיקים יסודיים נושאי אנרגיה, היוצאים ממקור כלשהו, ומתפשטים ממנו בכיוון מסוים, אחד או יותר. לחלופין, ניתן לתאר קרינה כהפרעה מחזורית, או גל היוצא ממקור מסוים ומתפשט במרחב.
אנרגיה מתפשטת בצורות שונות - הולכה, הסעה וקרינה. בניגוד להולכה והסעה, הקרינה איננה נזקקת לשום תווך חומרי לצורך מעבר דרכו.
קרינה מייננת
קרינה מייננת היא קרינה הגורמת ליינון של אטומים, כלומר לפליטה של אלקטרונים. לשם כך דרושה קרינה בתדר גבוה (עוצמה בלבד לא מספיקה לגרום ליינון - הסבר בערך האפקט הפוטואלקטרי). סוגי קרינה מייננים הם קרינה רדיואקטיבית כמו קרינת אלפא, קרינת בטא, וקרינה אלקטרומגנטית בתדרים גבוהים, כמו קרינת UV בתדרים גבוהים (UV-B וUV-C), קרני רנטגן וקרינת גמא.
קרינה סלולארית
כיום יש למעלה משני מיליארד איש בעלי מכשיר סלולרי(לחלקם יש אף יותר מאחד) ומספר המשתמשים ממשיך רק לטפס.
הקרינה שנפלטת ממכשיר הסלולר שלכם היא למעשה אותה הקרינה הנפלטת ממכשיר המיקרוגל שנמצא במטבח שבביתכם, קרינה זו נקראת: "קרינה בלתי מייננת" משמע אומר : "קרינה שאינה מייננת את האטומים שהיא עוברת דרכם, כלומר האנרגיה שלה לא מספיקה להוצאת אלקטרונים ממסלולם סביב גרעין האטום. " (ויקפידיה) כל עניין הסלולר הוא בגדר חידוש ובשביל לבדוק אם קרינה בלתי מייננת באמת מסוגלת לגרום לסרטן צריך לעשות מחקר וניסיונות ארוכי טווח שיוכלו להוביל לתוצאות חד משמעיות-ולצערנו בתקופה שבה אנו חיים שהכל הולך מהר וכולם מכוונים גבוה-המחקר והניסיון הוא למעשה עלינו הצרכנים.
כמעט פעם בשבוע אפשר למצוא בעיתון כותרת ראשית עם המילים סלולר,קרינה,סרטן(לא בהכרח בסדר הזה) אבל מרבית הישראלים לא עושים
בדיקת קרינה למכשירי הסלולר שלנו ואף גרוע מכך נותנים מכשירי סלולר לילדיהם .
מהי קרינה אלקטרומגנטית?
 קרינה אלקטרומגנטית היא אנרגיה המועברת במרחב בצורת גל של שדות חשמליים ומגנטיים. הדוגמה המוכרת ביותר של קרינה אלקטרומגנטית היא האור שבאמצעותו אנו רואים. שני הגדלים העיקריים המאפיינים את הגל הם: התדירות הנמדדת ביחידות Hz (הרץ Hertz) או ביחידות MHz (קיצור של Mega Hertz - מיליון הרץ)  ו-Giga Hertz ו-GHz (קיצור של - מיליארד הרץ). הרץ אחד היא תנודה אחת בשניה.
עוצמת הגל, או במינוח מדוייק יותר צפיפות ההספק של הגל, נמדדת ביחידות של מיליוואט לסמ"ר (mW/cm2) או וואט למ"ר (W/m2). קרינה אלקטרומגנטית, שתדירותה בתחום אופייני של 100kHz - 300GHz, נקראת "קרינת רדיו".
 איזה איזור בגוף נחשף לקרינה?
 טווח החדירה של הקרינה מהטלפון הוא סנטימטרים אחדים. לפיכך בשיחה רגילה נחשף בעיקר חלק הגוף הסמוך לטלפון, בד"כ הראש

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    קרינה אלקטרומגנטית יכולה להיות מאוד מסוכנת, חשוב מאוד לשים לב למצבים בהם אתם יכולים להיות חשופים להרבה קרינה.
    קרינה אלקטרומגנית יכולה להיווצר ממקורות שונים, היא יכולה להגיע בעיקר ממקורות חשמליים. לפני כמה חודשים עשיתי בדיקה בביתי לגבי רמת הקרינה הנפלטת וראינו כי ישנה רמה גבוהה של קרינה אשר נפלטת ממכשירים חשמליים ומארון החשמל בעזרת מודד קרינה מוסמך וחשמלאי מוסמך ניסחנו קרינה אלקטרוגמנטית בבתי ספר הנפלטת בבית. בבדיקה לפני כמה ימים נראה שהכל עובד עכשיו כמו שצריך ורמות הקרינה נמוכות ועומדות בתקן.

    השבמחק